aanmelden

Trainingen

Slim fit (nieuw)

Slim fit is een nieuwe manier van training die past bij deze tijd.


Met deze manier van training ga je 1x per week op afspraak en onder deskundige begeleiding van je personal trainer aan de slag.

Tijdens de training is alle aandacht gericht op jouw prestatie van het moment. In een rustige en schone omgeving doe je de work-out van 20 minuten. Vanuit je eigen comfortzone en met een positief mentaal effect.

Mede door de manier van trainen is omkleden en douchen niet noodzakelijk, maar die mogelijkheid bieden we je natuurlijk wel.

De Slim Fit training is opgebouwd om alle spiervezels in het lichaam te trainen en die wekelijks de juiste prikkels te geven om beter te gaan functioneren. Door in de juiste verhouding te trainen naarmate er meer kracht en vermogen nodig is, gebruik je alle spiervezels in je lichaam.

Wij zijn overtuigd van deze wijze van trainen en durven dan ook te stellen dat resultaat na 3 maanden is gegarandeerd!

Verbetering van het afweersysteem, snelheid, spierkracht, botten, stofwisseling, energie, lichaamshouding en concentratie zijn slechts enkele voorbeelden die je zult merken na 3 maanden Slim fit te hebben getraind.

Voor wie zijn Slim Fit trainingen ?

Ieder mens is anders, de één heeft niet de tijd om wekelijks te bewegen, de ander vindt het niet prettig om in een sportschool te trainen. Voor bedrijven waarvan de medewerkers veelal niet aan hun dagelijkse (juiste) beweging komen. Dit zijn natuurlijk enkele voorbeelden, hieronder lees je nog meer voordelen van Slim Fit trainen:

  • Altijd op afspraak, je training is hierdoor een routine
  • Altijd met een personal trainer
  • Altijd in een rustige en schone omgeving
  • Merk en meetbaar resultaat binnen 12 weken
  • Geen wachttijden door vooraf gemaakte afspraak
  • Douchen en omkleden niet nodig
  • Makkelijk in te passen door maximaal 20 minuten training
  • Goed en gezond bewegen!

Wil jij weten of Slim Fit trainen ook iets voor jou of je medewerkers? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen je graag over de mogelijkheden.


High Intensity Training

High intensity training is een training die wordt gegeven in een smallgroup training (6-8 personen) waarbij de persoonlijke aandacht blijft gewaarborgd.

Bij deze vorm van trainen werken we in een circuit met verschillende oefenstations. Elke deelnemer start bij een ander station. Centraal wordt de oefening uitgevoerd voor een bepaalde tijd (30 seconden). Na de oefening wordt er snel gewisseld naar een volgend station en ga je klaarstaan voor de volgende oefening, dit is ook ook je (minimale herstel). Centraal start je weer me de volgende oefening. Zo werk je het circuit af en dit doe je meerdere ronden.

H.I.T.T. is intensief, maar ieder op zijn niveau! Het belangrijkste blijft natuurlijk de fun, veiligheid en het juist uitvoeren van de oefeningen voor een optimaal resultaat.

Enkele voordelen van H.I.T.T. zijn:

  • Boost voor je stofwisseling
  • Versterken van de allerbelangrijkste spier (hart)
  • Fitness op maat voor iedereen
  • Bloedsuiker in balans
  • Kan overal worden uitgevoerd
  • Verbranding meer vet in minder tijd
  • Afwisselend en vooral leuk!

H.I.T.T. trainingen zijn voor iedereen, push jezelf tot het uiterste, maar luister altijd naar je lichaam!


Senioren Fitness

Ook op oudere leeftijd is bewegen belangrijk voor de kwaliteit van leven. Senioren fitness is bedoeld voor ouderen die last ondervinden van eventuele aandoeningen ten gevolgen van het ouder worden, zoals verlies van kracht, beweeglijkheid of coördinatie.

Ook bij de beperkingen ten gevolge van bijvoorbeeld Artrose, reuma, de ziekte van Parkinson en Alzheimer is senioren fitness verantwoord en zult u uw mobiliteit en kwaliteit van leven kunnen verbeteren.

Senioren Fitness heeft als doel om u ook op oudere leeftijd te laten bewegen om de kwaliteit van uw spieren, gewrichten, hart en longen op een zo goed mogelijk niveau te houden. Senioren fitness is een training van 60 minuten, onder meer persoonlijke begeleiding en waarin u verschillende spieroefeningen en conditie-training gaat uitvoeren. Senioren fitness is afwisselend, soms doen we een circuit-training, soms een competitie element, maar de trainingen zijn vooral ontspannend, leuk en voor iedereen als senior toegankelijk.

Voordat u kunt deelnemen aan deze lessen is een intake verplicht. Tijdens deze intake kijken we naar uw bloeddruk, gewicht, mobiliteit en conditie en stellen we u een aantal algemene vragen over uw gezondheid. De intake is bedoeld om uw fitheid, eventuele klachten, mobiliteit en conditie in kaart te brengen, zodat we een verantwoord en plezierig trainingsprogramma kunnen opstellen.



Zwanger zijn is veelal één van mooiste momenten in het leven van een vrouw, waarbij het lichaam veel veranderingen zal ondergaan om de groei en de geboorte van het kind te ondersteunen. Vaak wordt er ten onrechte gedacht dat sporten en specifiek fitness niet goed zijn voor moeder en kind.

Tegenwoordig zijn er voor zwangere vrouwen veel opties om actief te blijven tijdens de zwangerschap. Enkele voorbeelden zijn zwangerschapsgymnastiek, yoga en pilates. Minder vaak komt een gerichte combinatie van kracht en conditietraining hier ter sprake.

Zwangerschaps Fitness heeft als doel de zwangere vrouw gezond en fit door de periode van zwangerschap heen te komen. Het beoefenen van fitness tijdens de zwangerschap kan vele voordelen hebben voor zowel moeder als kind, waarbij we rekening moeten houden met de zwangerschap uiteraard.

Enkele voordelen moeder:

Minder risico op ontwikkelen zwangerschapsdiabetes

  • Kortere bevalling
  • Minder lage rugpijn
  • Minder gevoel van stress en depressie tijdens zwangerschap
  • Verminderen risico op vroeggeboorte
  • Verminderd risico op gewichtstoename tijdens zwangerschap

Enkele voordelen kind:

  • Verminder risico ontwikkeling overgewicht of obesitas tijdens zijn/haar jeugd
  • Minder kans op blessures zwangere vrouw

De zwangerschaps-trainingen worden gegeven in een smallgroup training (4-6 personen) van 60 minuten waarbij de persoonlijke aandacht blijft gewaarborgd in een rustige en schone omgeving. Doordat je je samen traint met ander zwangere vrouwen kun je je ervaringen delen, behulpzaam zijn en samen werken aan je fitheid en balans tijdens je zwangerschap.

Balance fit heeft specifieke trainingen gevolgd met betrekking tot de instructie van zwangerschaps fitness.


Ski Fitness

Wintersport is voor veel mensen vakantie. Sneeuw, ijs, gezelligheid maken deze vakantie voor velen het ultieme moment om op de ski of snowboard eens behendig en snel de pistes af te dalen. Helaas gaan veel mensen niet goed voorbereid op wintersport. De conditie, spieren en kracht die we nodig hebben om technisch en veilig te kunnen afdalen worden vaak onderschat. Hierdoor kan een wintersportvakantie een stuk minder plezierig zijn als bedoeld.

Bij Balance fit geven we Ski fitness lessen in smallgroup training (6-8 personen) van 45-60 minuten waarbij de persoonlijke aandacht blijft gewaarborgd. We trainen intensief en richten ons meer specifiek op de ontwikkeling van de algehele conditie, buik, rug en beenspieren. Deze spiergroepen hebben we meer nodig tijdens het beoefenen van de skiën en snowboarden.

Voordelen Ski Fitness:

  • Verkleinen risico’s op blessures
  • Zorgt voor een goede conditie
  • Verbetering techniek
  • Gezellige groepstraining
  • Geen abonnement, gewoon in 10 lessen fitter de piste op!
  • Ervaren instructeurs

Wil jij ook extra genieten in de sneeuw, schrijf je dan nu in !

Vol=Vol

Start vanaf Oktober 2016

*trainingen kunnen zowel binnen als buiten plaatsvinden


Medical Fitness

Medical Fitness is verantwoord trainen met persoonlijke aandacht voor mens, klacht en of beperking. Medical Fitness is een trainingsvorm die de brug vormt tussen fysiotherapie en fitness met als doel het verbeteren van het bewegen, je fitheid optimaliseren en terugkomen in je balans.

We doen Medisch fitness bij Balance fit ook in een smallgroup training van maximaal 4 personen van 60 minuten, zodat de persoonlijke aandacht optimaal blijft. Het training in deze smallgroup biedt een aantal voordelen:

  • Voordelig samen trainen
  • Ervaringen delen
  • Veel persoonlijke aandacht
  • Deskundige begeleiding

Medisch Fitness bestaat uit 3 belangrijke elementen:

Intake = een juiste omschrijving van je klachten te krijgen. Ook doen we een aantal testen om de belastbaarheid te kunnen bepalen en voeren we overleg met de behandelend fysiotherapeut indien nodig of gewenst binnen het gezondheidsplein Damsterdiep.

Revalidatiefase = hierin ga je trainen met de medisch fitness instructeur en doe je specifieke oefeningen om de klachten te behandelen en de belastbaarheid te vergroten.

Re-activatiefase = indien de klachten verminderen ga je in de medische fitness naar re-activatiefase. Hierin ga je werken aan de verbetering van je algehele conditie en kracht.

Ben je nog niet toe aan een smallgroup training medical fitness? Maak dan een afspraak voor een Fysio Fitness consult en vraag naar de mogelijkheden.